Käpphäst

Käpphästar är jättekul!

Hos på ridskolan har vi en ”lekbana” som är en grusad bana vid ingången till stallet – perfekt för att träna med käpphäst! Här finns också ett antal hinder som du kan använda för att öva 🙂
Vill du att vi ska ha gemensamma käpphästaktiviteter? Prata gärna med personalen i stallet och/eller skicka ett mail till ridskolan@ridklubbennorrtaljeryttare.se så ser vi vad vi kan hitta på!
Välj månad
Sök på ett datum
Exempel: 221008
Sök på en tid
Exempel:12.00-13.00
Filters Sort results
Reset Apply
Inga resultat hittades.Rensa filter och försöka igen?

Torsdag 30 december 2021

Ungdomssektionen bjuder in till käpphästtävling!

Läs mer här bredvid om hur du anmäler och vilka klasser som finns.
Ta med egen käpphäst, eller låna hos oss.

Öppet för dig som är medlem i Ridklubben Norrtälje Ryttare!

Söndag 10 oktober 2021

klockan 13.00-14.30
med Moa

Samling vid lekbanan

Vi bygger upp och hoppar bana med käpphästarna i paddocken. Om vi vill övar vi sedan på olika dressyrridvägar (volt, snett igenom, vänd rätt upp, med flera ridvägar!).

Max 10 deltagare.
Öppet för dig som är medlem i Ridklubben Norrtälje Ryttare! Gratis, men anmäl nedan så vi vet hur många som kommer.

Söndag 17 oktober 2021

klockan 13.00-14.30
med Moa

Samling vid lekbanan

Max 10 deltagare.

Söndag 11 april 2021

klockan 11.00-12.30
med Louise och Alva

Vi pratar om hur käpphästen rör sig i olika gångarter. Vilken längd har vi på tyglarna, var ska käpphästens huvud vara? Vi tittar också på hinder, och hur man rider an mot olika hinder.

Ta med egen käpphäst, eller låna hos oss.

Max 10 deltagare – anmäl dig härintill! Öppet för dig som är medlem i Ridklubben Norrtälje Ryttare!

21 mars 2021
Käpphästaktivitet i ridhuset (och/eller ute om vädret tillåter!)
klockan 12.00-14.00

med Louise

Käpphäst finns att låna. Vi kan ha hoppning och småtävlingar, vad vi vill!

Max 10 deltagare – anmäl dig här nedan

Klicka på bilden och läs vad Ponnypappan skriver om käpphästar!