Ridläger: Minidagläger 2024 Vallby

I hjärtat av Roslagen arrangerar Ridklubben Norrtälje Ryttare ridläger för killar, tjejer, barn, ungdomar och vuxna.

Vår ridskola på Vigelsjö-Norrtälje är belägen vid sjön Lommaren i utkanten av den idylliska sommarstaden Norrtäljes stadskärna.

Vår ridskola på Vallby-Rimbo är belägen i utkanten av Rimbo, i kanten av naturområdet Näset.

Välkommen till oss!

Datum för minidagläger 2024 på Vallby:

FULLT – 29+30 juni 2024 – Lotta

Kontrollera först att ditt valda läger har platser kvar!

Fyll i formuläret med uppgifter om dig som ska vara med på lägret, och godkänn villkoren.

Betala lägret genom att lägga valt läger i kundkorgen och fortsätta till betalning

Din ridlägeranmälan är klar när formuläret är inskickat och lägret är betalat. Välkommen på ridläger!

Om ett läger är slutsålt finns det inte med i butiken nedan.

Villkor ridläger 2024 – villkoren finns längre ned på denna sida.

Bokning gäller valt läger. Vid förhinder går det bra att insätta ersättare med motsvarande kunskaper. Maila i sådana fall till kansliet med ersättarens information (namn, personnummer, kunskapsnivå, ev allergier etc.). Se även villkoren nedan för mer detaljer.

Minidagläger

Våra minidagläger vänder sig till barn från 4 år och uppåt, våra deltagare på minidagläger brukar vara 4-12 år. Lägret är förlagt 2 förmiddagar efter varandra.

Du som förälder är också välkommen att vara med om du och ditt barn önskar det. På dessa läger har vi även förmånen att ha hjälp av våra duktiga stallvärdar som finns med som ett stöd i den omfattning som ditt barn behöver.

På våra minidagläger har vi 6 deltagare, och vi anpassar varje läger efter deltagarnas kunskaper. Våra instruktörer är erfarna och utbildade, och har som sin huvuduppgift att se till att du har kul och får massor av ny kunskap med dig hem.

Störst fokus på våra minidagläger ligger på att deltagarna lär känna hästen och dess beteende, och man får också lära sig hur man borstar och förbereder en häst för ridning.

Ridning ut i naturen eller på ridbana/ridhus beroende på väder.

1 ridpass per dag.

Så här kan en dag på minidagläger se ut:

9.00   Samling i stallet
9.15   Hästskötsel samt förbereda häst inför ridning
10.00   Ridning
10.45   Hästskötsel efter ridpass
11.15   Slutsamling där vi ”pratar häst” samtidigt som vi fikar
12.00   Tack för i dag

Välj månad
Sök på ett datum
Exempel: 221008
Sök på en tid
Exempel:12.00-13.00
Filters Sort results
Reset Apply
Inga resultat hittades.Rensa filter och försöka igen?
Våra hästar och ponnier
Vi har B-, C- och D-ponnyer och stora hästar, sammanlagt ca 35 ridskolehästar, som arbetar hos oss på Ridklubben Norrtälje Ryttare. Våra hästar gör ett fantastiskt jobb. Vi har trygga och lämpliga hästar som är utbildade för sina arbetsuppgifter. Du kan läsa mer om våra hästar här.

Ridningen
Ridning sker både på ridbana/ridhus och i naturen.

Utrustning
Hjälm används vid all ridning, ryttare under 18 år ska även ha skyddsväst. I hoppning är skyddsväst obligatorisk oavsett ålder. Övrig utrustning består av långärmad tröja, handskar och ridsko/stövel med klack. Deltagare upp till 13 år ska bära hjälm vid all hästhantering. Hjälm och väst finns att låna vid behov.

Mat
På våra minidagläger har vi en enkel fika med dricka och frukt.

Ridklubben Norrtälje Ryttare – villkor ridläger 2024

Försäkring
Som medlem i en förening ansluten till Svenska Ridsportförbundet omfattas man automatiskt av en olycksfallsförsäkring genom Folksam. Ridklubben Norrtälje Ryttare är naturligtvis anslutna till Svenska Ridsportförbundet, och som lägerdeltagare omfattas du av försäkringen. Vill du läsa mer om säkerhet och olycksfallsförsäkringen kan du göra det här på vår hemsida.

Betalning
Samtidigt med anmälan betalas gällande lägeravgift i enlighet med respektive ridlägers prospekt. Anmälan är giltig då full betalning skett. Bokning gäller valt läger. Ingen ångerrätt föreligger.

Avbeställning företagen av elev/målsman
Vid avbeställning före 15 mars återbetalas inbetald avgift till 80%, det vill säga ett avdrag om 20% görs för administrativa kostnader. Återbetalning sker inom 14 dagar.

Vid avbeställning efter 15 mars och fram till lägerstart återbetalas inbetald avgift till 50% om läkarintyg som styrker förhinder att deltaga i läger under anmäld tid skickas in till oss. Återbetalning sker inom 14 dagar.

Vid avbeställning efter 15 mars och fram till lägerstart då inget läkarintyg finns återbetalas ingen del av avgiften. Observera att avbeställning skall vara skriftlig.

Avbruten lägervistelse
Avbryter elev påbörjat ridläger pga sjukdom återbetalas 20% av gällande dagskostnad per icke utnyttjad lägerdag vid uppvisande av läkarintyg (exempel: 5 dagars ridläger till priset 5 000 kronor avbryts efter dag 4 = återbetalning 200 kronor. Samma läger avbryts efter dag 1 = återbetalning 800 kronor). I övrigt sker ingen återbetalning vid avbruten lägervistelse.

Arrangörens inställande av läger
Skulle oförutsedda händelser inträffa, som medför att arrangören icke kan fullfölja sina åtaganden – inställd verksamhet eller dylikt – återbetalas inbetald avgift i sin helhet, eller den del som eventuellt återstår vid avbruten lägerperiod. Återbetalning sker inom 30 dagar.

Tvister
Om meningsskiljaktigheter uppstår mellan lägerarrangör och elev/målsman vad gäller lägervistelsen och parterna ej kan enas skall parterna:
1. försöka lösa tvisten omgående under det pågående lägret
2. vända sig till Allmänna Reklamationsnämnden – ARN.

Integritetspolicy och hantering av personuppgifter
Du kan ta del av vår Integritetspolicy och läsa om hur vi hanterar personuppgifter på hemsidan under Klubben/Integritetspolicy