Aktiv förening!

RIDKLUBBEN – DEN IDEELLA FÖRENINGEN

Ridklubben Norrtälje Ryttare – alla vi tillsammans!
Det härliga med ridsport är att alla kan ha sina egna mål. En del ägnar tiden i stallet åt att bara vara, andra har siktet inställt på en tävlingskarriär eller en framtid som ledare. Alla får plats!

I en ideell förening finns inget vinstintresse, utan vi är en medlemsklubb för alla oss som vill ha en bra häst- och ridverksamhet. Man kan uttrycka det som att vi medlemmar går ihop och köper hästar, anställer instruktörer och övrig personal, har en ridskola, arrenderar en anläggning, ordnar kurser och tävlingar. För att det är just de aktiviteterna vi medlemmar vill göra i vår förening! Vi beslutar tillsammans vad vi ska göra i vår verksamhet, och vad det får kosta. Vi beslutar vilka tjänster vi ska köpa in, och vad vi själva som medlemmar kan, har tid och vill göra tillsammans genom att satsa vår tid och kunskap.

Som medlem är det du som utser de som ska ha förtroendeuppdraget att leda klubben (styrelsen). Självklart är det viktigt att ta ansvar för att framföra sina synpunkter och förslag. Engagemang är såklart att delta, men också att vara med och genomföra olika aktiviteter.

Den ideella insatsen kan vara allt från att vara tävlingsfunktionär, sitta i styrelsen, sopa på läktaren, mocka i stallet, sy gardiner, baka bullar, vara revisor, snickra staket, skjutsa till ungdomssektionskurs, vara med i tävlingskommittén, splitsa grimskaft, torka av bordet i KaffeSpiltan, fråga på jobbet om möjlighet finns till sponsring, hjälpa till att packa höpåsar…

Det är välkommet att göra mycket och det är välkommet att göra lite. Alla gör det han eller hon kan och vill efter möjlighet, tid, intresse och kunskap.

Och här nedan kan du beställa Bingolotter! Klicka på bannern.