Aktiviteter

Utöver abonnemangslektioner finns många ytterligare möjligheter till ridning, träning och utveckling – både för dig som vill rida mer än din vanliga gruppridning, för dig med höga ambitioner och mycket erfarenhet, för dig som precis kommer tillbaka till stallet, och för dig som är här för första gången.
Vad vill du utveckla? Hos oss har du möjlighet att träna på dressyr, hoppning, WE, CR, longering, tömkörning, voltige, hästkunskap, körning, och mer.
Klicka vidare in på respektive undermeny för att se vad som är på gång eller gå direkt till Boka!

Påbyggnad och fördjupning med kurser och övriga aktiviteter

Som ridelev är det också viktigt att få ”använda sina ridkunskaper” vid fler tillfällen utöver själva abonnemangstillfället.

Övriga aktiviteter (exempelvis privatlektioner, blåbärshoppning och kurser) är ett viktigt komplement för ökad motivation och möjlighet till ytterligare utveckling i sin ridutbildning.

Vilken typ av grupp och dess kunskapsnivå är avgörande för vem som är mogen att delta. I anslutning till anmälan till aktiviteter står vilka nivåer aktiviteten riktar sig till.

För vissa aktiviteter behöver du vara elev på ridskolan (exempelvis blåbärshoppning, hoppträning). Vissa aktiviteter (exempelvis drop-in, privatlektioner) går bra att vara med på några gånger utan att bli medlem, men vill du rida mer regelbundet på dessa aktiviteter behöver du bli medlem i föreningen.

Villkor för aktiviteter (till exempel kurser, drop-in, barnridning, träningstävlingar, med mera):

Bokning gäller vald dag och tid. Detta innebär att det datum du bokat är fast, du kan inte byta datum vid förhinder.

Vid förhinder sker ingen återbetalning, men du kan överlåta bokad plats till någon annan.

Ångerrätt gäller ej. Aktiviteterna faller under de undantag för ångerrätt som finns i Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Undantagen omfattar

• Tjänster som sker på en bestämd dag eller under en bestämd tidsperiod, som till exempel biluthyrning, servering/catering, kulturevenemang, idrottsevenemang eller någon annan liknande fritidsaktivitet

För vissa aktiviteter krävs att du är medlem i föreningen, och/eller att du är elev på ridskolan. Det ser du i så fall vid den aktivitet du vill boka.

Anmälan – information om den som ska rida:

När du bokar en aktivitet anger du alltid namn och personnummer för den som ska rida (till exempel om du som vuxen bokar åt ett barn är det barnets namn och personnummer du fyller i i bokningen). Detta både för att vi ska veta vem som kommer så vi kan planera rätt häst och ha rätt namn på deltagarlistan, men också för att vi som förening söker olika typer av bidrag (till exempel aktivitetsbidrag från kommunen och från Riksidrottsförbundet) och vi då redovisar deltagare på de olika aktiviteterna.

Läs mer här om hur vi hanterar personuppgifter.